به گزارش بازار، میرمحمد مودی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز به تازگی به خبرنگاران اعلام کرد: زیرسازی حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر یونسی به سمت قائن تکمیل شده و عملیات اجرایی ایستگاه راهآهن گناباد آغاز شده است. طرح راهآهن چابهار – سرخس که بخش شمالی آن در خراسان جنوبی قرار دارد، در حال حاضر از خاکبرداری و خاکریزی تا ابنیه فنی، پلها و تونلها فعال است.
وی افزود: پیشرفت زیرسازی مسیر بیرجند تا یونسی از ۱۵ درصد در پایان سال گذشته به بیش از ۳۵ درصد رسیده است. تمامی کارگاهها فعال هستند و عملیات ابنیه فنی و تونلها آغاز شده است و در برخی قطعات تا ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طول تونلهای مسیر حدود ۱۲ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن در دست اجراست و امید میرود خط ریلی تا پایان دولت چهاردهم وارد استان شود.
راهآهن زاهدان – زابل – بیرجند – مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر، از سه بخش زاهدان – زابل – مرز میلک، زابل – بیرجند و بیرجند – یونسی تشکیل شده است. این مسیر دارای ۲۳ قطعه اجرایی است و از زاهدان آغاز و ضمن پوشش شهر زابل و مرز میلک (افغانستان)، از شهرهای نهبندان، سربیشه، بیرجند و قائن عبور کرده و در خراسان رضوی با عبور از گناباد به خط ریلی بافق – مشهد متصل میشود. این پروژه، ضمن اتصال به شبکه ریلی کشور، محور توسعه اقتصادی و اشتغال شرق ایران محسوب میشود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0